Istoric

Timp de 32 ani, Roche a cunoscut o crestere sustinuta si si-a intarit prezenta in intreaga lume. Aceasta perioada a adus prima sinteza industriala a vitaminei C, in 1938, vitaminele devenind principalul produs al companiei. Astfel, Roche s-a alaturat producatorilor mondiali de top din industria farmaceutica. Compania a deschis filiale in Europa, America de Nord si de Sud, precum si in Extremul Orient, creand in acelasi timp si o retea extinsa de productie in intreaga lume.

Intre 1950 si mijlocul anilor 1960, cercetarea farmaceutica la Roche a fost extrem de diversa, cu o gama de produse variind de la antidepresive si antimicrobiene la agenti chimioterapici pentru cancer, medicamente pentru boli inflamatorii si cardiovasculare.

Pana in prezent, acestea au ramas ariile terapeutice centrale. Perioada anilor 1950 - 1960 a apartinut domeniului tranchilizantelor. Oamenii de stiinta de la Roche au descoperit clasa benzodiazepinelor, care s-a dovedit a fi baza multor medicamente ce au fost aduse pe piata in anii ce au urmat. In timpul acestei perioade Roche a facut si o serie de achizitii, intrand intr-un domeniu nou, acela al aromelor si parfumurilor.

Propulsata de succesul enorm al benzodiazepinelor, Roche deschide mai multe sucursale si ofera o larga varietate de produse. Departamentele bioelectronice dezvolta instrumente medicale electronice, fizicienii de la Roche contribuie la lansarea ecranelor cu cristale lichide care se gasesc acum in ceasurile electronice, calculatoare, computere, automobile si televizoare.

Roche are o implicare din ce in ce mai mare in sectorul agrochimic. Atat in Elvetia, cat si in Statele Unite ale Americii, echipele de dezvoltare au fost unificate pentru a lucra la testele diagnostice si sistemele analitice, constituind astfel divizia Roche Diagnostics. Aceasta perioada a marcat inceputul implicarii Roche in cercetarea biomedicala fundamentala, care a dus la crearea Institutului Roche de Biologie Moleculara din Nutley si a Institutului de Imunologie din Basel.

Incepand cu mijlocul anilor ‘70, compania s-a inscris pe o noua directie strategica, ce a condus la crearea unor divizii autonome. Raportarile financiare si contabile au fost standardizate in tot grupul si au fost implementate masuri comprehensive de reorganizare, rationalizare si modernizare in toate ariile. Vanzarea Maag in 1990 si cea a Givaudan in 2000 au redus la trei numarul de divizii ale Roche: farmaceutice, vitamine si chimicale fine, si diagnostice.

Achizitia, in anul 1990, a pachetului majoritar de la Genentech, un lider in domeniul ingineriei genetice, si preluarea Syntex Corporation, o companie axata predominant pe cercetare, au fost parte a strategiei de consolidare a pozitiei pe piata globala a farmaceuticelor. Prin cumpararea Nicholas, un producator de medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala, Roche isi consolideaza portofoliul de OTC-uri, o arie cu importanta din ce in ce mai mare din cauza tendintei de automedicatie aflata in crestere. Prin achizitia Boehringer Mannheim, Roche devine lider mondial in diagnostice, oferind o gama unica de produse inovatoare, tehnologii fundamentale si avand o prezenta geografica globala.

La inceputul unui nou mileniu, Roche a continuat si dezvoltat strategia inceputa la sfarsitul secolului XX, pentru a pregati cresterea viitoare a companiei. Alianta cu Chugai din Japonia reprezinta o prima etapa a repozitionarii Roche pe cea de-a doua piata farmaceutica ca marime din lume. Preluarea Amira de catre Roche Diagnostics si separarea diviziei de Vitamine reflecta noua strategie de concentrare asupra produselor farmaceutice si diagnostice cheie.

Roche continua sa dezvolte solutii medicale inovatoare si eficiente pentru preventia, diagnosticul si tratamentul unor boli grave, spre beneficiul pacientilor.

Roche a fost fondat in 1896, intr-o perioada cand Revolutia Industriala schimba fata Europei, o perioada prolifica in inventii, evolutii sociale si progrese in domeniul stiintelor medicale, completata de o noua tendinta, aceea de a veni in intampinarea cerintelor unei piete globale in crestere.

Descopera mai mult

please be aware that you are leaving this website.